6 april 2017

Hylla till mina kommande barn


IMG_6678-1

Jag har byggt, eller kanske snarare bundit en hylla till mina kommande plantor. Ni trädgårdsvänner vet, skötebarn som man skaffar sig om vårarna. Såna som man vårdar ömt och sen ser till att de har det bra där ute när sommaren är kommen. Jag har trångt om utrymme och bänken i grovköket brukar vara överfull av krukor om vårarna. Som ni ser, nu har jag fixat det. Lite mer plats åt plantorna i alla fall.

IMG_6679

Tre limträskivor, 12 stycken trätappar och snöre. Det är allt som behövdes. Ja, och krokarna som jag skruvade fast taket, för att hänga upp hyllan. Sedan när jag flyttat ut plantorna i trädgården plockar jag ner hyllan och sparar den till nästa våra. En mobil planthylla med andra orda. Nu gäller det bara att fylla den. Jag är på god väg men hann fota hyllan innan jag kommit igång. Fortsättning följer...

IMG_6680-1

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar