5 april 2017

Från jul till påsk


Untitled

Sådärja! Äntligen har vi lite blomster på trappan. Narcisserna hann bli långa och skrangliga innan jag tog mig tid och planterade ut dem. I går kväll kom jag till skott och de hann bli kallt och skymning innan jag var klar. Men den känslan när avbarrat granris och fula torkade ljung är utbytta mot lite gult. Uppiggande minsann!

påsk-17-2

Dörrkransen byttes från julkrans till påskkrans med enkla medel. Bort med belysningen och torkade tuijakvistar, dit med några påskägg och lite fjädrar. Finare krans har jag sett, men det får duga! Behövdes inget stordåd för förvandlingen heller. I blomlådan intill trappan stack jag ner lite björkris och dekorerade med fjolårets fjädrar och påskägg. Detta mest för att glädja Lillebror. Påsken inne hos oss är rätt tråkig, skulle nog många barn tycka. Främst för att jag inte sätter tid på det mer, så det blir knappt pyntat och för att jag föredrar en vit påsk.

Untitled

påsk-17

Bland narcisserna stack jag ner björkris enbart för att stjälkarna på narcisserna skulle hållas upprätta. Som jag skrev, hann de bli långa och skrangliga i garaget. Lite kottar från juldekorationerna fick också bli kvar.

påsk-17-3



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar