24 april 2017

Buffébordet på konfirmationsfesten


IMG_9881 (2)

Som jag skrev i torsdags vankas det fest i stugan. Storebror blir konfirmerad om drygt en månad. Bilderna jag visa här och bilder på dukningen i förra inlägget är gamla och tagna på Storasysters konfirmationsfest för något år sedan.

IMG_9976-1

IMG_9981-1

Kom inte ens ihåg vad jag bakat och vad vi bjöd på. Rabarbercheescake med jordgubbar och en till cheescake, dekorerad med smultron från vår trädgård. Hallonmoussetårta med chokladöverdrag och den blåa fjärilstårtan tror jag var em mustig chokladmoussetårta på både vit- och mörkchoklad. En blåbärstårta hade jag visst också bakat.

IMG_9969-1

IMG_9971-1

IMG_9963-1

Tyckte det var kul med flera olika små tårtor framom en stor. Jag gillar att baka och göra mina hittepåtårtor. Har inte recept till en endaste en av dessa, eftersom jag slänger i lite på måfå och så blir det som det blir. Ganska "riskibusiness", som tack och lov funkade denna gång! Hehee!

IMG_9960-1

IMG_9957-1

Fammo och Mommo bistod med småbröd samt kakor och Gubben hade gjort smörgåstårtor. Lite fisk och sallader samt en ostbricka med frukter. Marshmallows och brownies hade vi också, ser jag.

IMG_9870-1

Detta var en privat fest som jag ordnat tillsammans med min familj. Jag har bakat allt hemma. Alla serveringsfat och diverse inredningsprylar är mina egna. Men om ni ska ha fest och behöver catering i Vasa med omnejd eller vill att vi ska ordna festen åt er och dina gäster, kan ni höra av er.

IMG_9955-1

Restaurangen rymmer många, men om man vill ha ett intimare utrymme finns det ett kabinett också. Eller om du önskar bastukväll med gänget, kan du hyra det hos oss med. Där kom lite smygreklam nu, men känns galet att visa er en fin festlokal i centrum av Vasa som ni kan ha tillgång till och inte nämna det. (Förfrågningar; Restaurang Olympic, 050 5397173)

IMG_0048 RED

Nu gäller det att hugga i och börja planera för kommande fest. Får se då vad jag hittar på. Likadant lär det inte bli. Fniss!

IMG_0092

När gästerna gått hem drog kocken på förklädet för att skydda festskjortan och högg i för att städa bort det sista efter festen. En liten hjälpreda hade han tydligen också!

IMG_0089




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar