30 mars 2017

Brandskydd


IMG_6684-1

Äntligen fick jag det gjort! Det fula röda paketen på väggen vid vårt fritidsboende är ett minne blott. Två påsar av gamla lakan, spets och dekorationsband. Påsar som jag drog över det fula brandfiltarna. Inget stordåd bara man tar sig tid att fixa det. Även om tyget var ett gammalt robust lakanstyg syntes det lite igenom så jag fodrade påsarna. Tips ifall ni vill göra själv.

Untitled

Den andra påsen med gul virkad spets ska jag sätta på en annan brandfilt. Den är nyköpt och ska fästas på väggen i köket på övre våningen. Där har vi också vedspis och sedan vi börjat använda den behöver vi brandfilt även där. Man kan väl inte ha för många heller, tänker jag. (För er som undrar, vi har testat panelfärg på väggen där intill brandfilten. Det blev ingen av dem heller utan vi valde något helt annat. Fniss!)

Untitled










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar