22 februari 2017

Från ljus til kryddor


IMG_6351

Hallo, hallo! Hur har ni det i stugorna? En del firar sportlov redan och andra kanske väntar febrilt på lite ledighet. Här i Österbotten har vi alltid sportlov vecka nio. Vi har fått lite snö och just nu har vi någon minusgrad. Hoppas det håller i sig så barnen kan ha lite vinterskoj.

IMG_6350

Jag skrev tidigare att jag tvättat ur ljuskoppar i glas och stöpt nya ljus i dem. Jag har återanvänt andra ljuskoppar också. Dessa fina med lock, köpt dem vid Clas Ohlsson. Bränt ner ljusen, diskat ur dem omsorgsfullt och vips har vi nya kryddburkar. Jag gillar att det är genomskinliga så ser jag vad de innehåller. Sen ska kryddor stå mörkt, vilket det blir när jag stänger skåpdörrarna till skåpet där de förvaras. Då är de bara att köpa fler ljus för att få fler burkar. Fniss!

IMG_6355 (2)






1 kommentar:

  1. Kreativa du! ♥︎ Flitig är du med pennan också! Nu väntar vi på sportlov! Ha det bäst!

    SvaraRadera