31 januari 2017

Budgettips i Vasa


Untitled

Skyndade in via Minimani i Vasa härom dagen bara för att köpa tandkräm. Använder en sort som inte finns att köpas i alla matbutiker, så det blev en omväg via de större varuhuset. Som sagt skulle jag bara rusa in via innan jag skulle till massören och hade lite brått.

Untitled

Blev mäkta förvånad över utbudet av möbler och inredningsprylar. Visst vet jag att de har ett stort utbud på inredning, men just nu var det extra bra. Då hann jag inte ens stanna och begrunda, utan fotade i all hast och rusade vidare.

Untitled

Snarlika grejer som florerar på sociala mediers inredningssidor samt i inredningsmagasinen, men för en betydligt mindre peng. Riktigt snygga grejer! Lampan på bordet är snygg! Och burkarna är inte fy skam de heller. Eller en retro-inpirerad tidningskorg i metall.

Untitled

Untitled

19.90€ för tunnan i metall med lock är väl helt överkomligt?! Visst, Ikea har sålt dem i åratal, men verkar som om den fortfarande är omåttligt populär bl a i barnrummet och tvättstugan. Vi förvarar aska från kakelugnen i en sådan tunna. Behändig att ha utanför terrassdörren och inga aska yr runt tack vare locket.

Untitled

Jag har funderat på tvålpump till vår gästtoa länge men vägrat betala 15€. För det kostade den jag kunde tänka mig. Nu hittade jag en för 4.95. Och kolla utbudet! Här finns det pumpar i alla smaker.

Untitled

Untitled

När jag kom hem igen skrollade jag mitt instagramflöde och där fanns en motsvarande stol. Ett sammanträffande såklart, men lite kul. Bilden nedan är en skärmdump från Designbutiken i Umeå.



Untitled





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar