14 september 2016

Sidobord av skrot


Untitled

I somras köpte Lillebror sig en cross, ni vet en liten moped för hans storlek och ålder. Den levererades i en stor papplåda och inne i lådan fanns ett stativ i metall. Ett stativ som jag genast kom på vad jag behövde det till. Det skruvades isär för att få bort moppen och sen bad jag snällt Gubben att skruva ihop stativet igen. Gissa hans förvåning och i ärlighetens namn, djupa suck, när han hörde att jag skulle hitta på nått kul, igen. Skrotsamlare som jag är!

Untitled

Men ni ser ju, det var ett livsviktigt stativ som räddade alla sommarens grillstunder. Fniss! Ett perfekt sidobord intill grillen vid vår sommarstuga. Tre betongplattor ovanpå och så var det klart. Och jo, Gubben tyckte trots allt att min idé var smart och framför allt praktisk.

Untitled 









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar