1 februari 2016

Burkmani


IMG_0889 (2)

Jag erkänner! Jag har mani på burkar! Burkar i alla de slag. Randiga, rutiga, fyrkantiga, runda. Nya, gamla, loppade och ärvda. Porslin, glas, trä eller plåtburkar jag pysslar nya av, Burkar by M.

IMG_0872 (2)

Perfekta till förvaring. Som vas. Att samla småkrafs i. Som pennställ eller kanske att förvara sommarens torkade örter i. Ja ni vet, listan på alternativ blir oändlig. Här mina två nyaste inköp. Låga runda i porslin. Grafiskt svartvita utan krusiduller med ett enkelt trälock. Egentligen behövde jag dem inte, men kunde inte motstå dem bara för att de så fina. Kan väl inte påstå att hela månadslönen gick åt till dem heller. Hehe!

IMG_0883

De har stått i vardagsrummet, men i går kväll flyttade jag in dem i köket och fyllde dem med frön och pulver. Materiell lycka, en helt vanlig vardag, att ta nyponrospulver och chiafrön ur så fina burkar. Fniss!

IMG_0882 (3)






2 kommentarer:

  1. Fina. Tycker mig ha sett sådana på Prisma?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ahaa, kanske de finns där också?! Jag köpte dessa i Kristinestad för en femma styck!

      Radera