13 november 2015

När det svarta smyger på...


IMG_1162 (3)

Då har vi fredag igen! Härligt! Jag har varit ledig och fick kameran tömd på lite foton. Vi har i höst piffat till hos oss, lite här och var. Inga stordåd utan, ny färg på nån väggstump, nån ny möbel och så ommöblering på samma gång. Då man nu ändå är i farten liksom. När jag fått ett hörn klart, har jag kommit på att fixa ett hörn till. Ni vet, det ena leder till det andra och ibland lever man i kaoset längre än man tänkt. Fniss!


IMG_0942 (2)

Jag har alltid gillat svart i inredning. Redan som tonåring inredde jag mitt rum i svart och vitt. Efter en lång period av mycket vit inredning i vårt hem, smyger det svarta på igen. Först ut är våra nya svarta köksstolar. Sökte länge och provsatt mängder, innan vi hittade såna vi alla gillade. Till och med vår "pengabörs" sa ja till köpet! Fniss! Åtta stycken, sju kring bordet och en vid sidan om. Här och här kan ni kika hur det såg ut innan, med våra helvita stolar. Alla nöjda och glada! Nu ska barnen och jag fixa fredagsmys. Det blir tortillas, i vanlig ordning! Sen blir det ett glas rött, när Gubben kommit hem. Fredagsmys till er, alla bloggläsare!

IMG_0934 (2)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar