15 november 2015

Minions på burk


IMG_1197 (2)

Lillebror var på bjuden på kalas förra helgen. Två kompisar hade kalas tillsammans så jag fixade likadana presenter till bägge jubilarerna. Det blev Minions de lux! Fniss! Jag älskar att paketera och hitta på olika paketeringar. Tyvärr är det inget jag planerar i förväg, utan tar var jag har och oftast i väldans brådska. Typ en timme innan vi ska i väg. Likadant denna gång såklart. Hade gult och blått papper. Svarta och vita paketsnören.

IMG_1202 (2)

Sen var en av gåvorna, en liten påse med en Minion i, otymplig att slå in. Kom på att göra Minions burkar. Jo, detta också i sista minuten. Hade en gul sprayad burk och en rosa. Dessa har jag målat till ett annat pyssel som aldrig blivit klart. På den rosa drog jag på gul plastfilm. Svart och blå tejp och till ögat några restbitar plasttejp. Ögat fixade jag på fri hand, men rekommenderar att göra och använda schabloner, för vackrare slutresultat.

IMG_1205

Detta är ett kul pyssel man kunde göra med barn. Enkelt, lätt och uppskattat i den rådande Minionsfebern. Går säkert bra att använda färgat papper, lim och en vanlig konservburk i stället för de släta jag använde. Sen kan ju burken användas till vad som helst efteråt att den s.k. gåvan öppnats. Pennor, godis och andra små mysiga hemligheter.

IMG_1207 (2)





2 kommentarer:

  1. Du är fiffig och skicklig, en riktig idéspruta!
    You are One in a Minion! ♥︎

    SvaraRadera
    Svar
    1. ...och du är nog den goaste, snällaste och den mest omtänksamma människan på jorden! Tack för dina alltid så fina hälsningar! Må gott!

      Radera