5 oktober 2015

Iittala loppis


IMG_9233-1

Hej på er! Jag lovade återvända efter helgen och här är jag nu :o) Helgen tillbringades i härligt höstväder. Träffade släkt och vänner. Besökte marknad och gjorde några loppisfynd, en damcykel och en plättpanna. De visar jag en annan gång. Tänkte istället visa er vad jag fyndade i somras.

IMG_9232-1

Den smala vasen har jag visat er tidigare. Den fick jag av mina faddrar i mitten på 80-talet. Har haft den bortplockad i flera år för att jag inte gillade den. Nu tycker jag den är fin och speciellt sommartid, med sin fräscha färger. Dessa vaser tillverkades av Iittala åren 1985-1986 och designades av Mikko Karppanen. Jag råkade få syn på den rundare av dem bland kastruller och annat metallbråte på ett loppis. Hittade ingen Iittala stämpel men körde på magkänslan och köpte den för 10€, eftersom den liknade så den jag hade från tidigare. Googlade sen och blev glatt överraskad, 145€ ville de ha för den på nätet. Har just satt bort dem och plockar fram dem i vår igen.

IMG_9225-1



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar