10 juli 2015

Att göra det enkelt - Risenta


IMG_0330

Min mage har krånglat länge, 5-6år kanske. Har alltid haft en känslig mage, så jag är rätt van. Men eftersom åkommorna eskalerat denna vår, behövde jag göra något åt saken. Jag älskar bröd i alla dess former, såklart också vitt fluffigt vetebröd, men hållit mig till surt rågbröd. Har knappt ätit vetemjöl på flera år och nu har jag lämnat det helt. Och vips är min halsbränna borta och jag mår mycket bättre.

IMG_0334

Fröknäcke har jag tänkt baka länge men inte kommit mig för. Har inte bara fått ihop alla frön liksom. Och så ser jag det färdiga paketet i butiken. Härligt! Enklare än så kan det inte bli! Hett vatten och olja var allt som behövdes till. Jättegott! Rekommenderar verkligen! Ibland är de smart att göra det enkelt för sig! Nu gjorde jag det och det känns fint! :o)

IMG_0345




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar