11 maj 2015

Tre enkla förändringar


IMG_9002-1

Lite koppar och mörklila fynd från loppis. Hus by M och ljuskopp från H&M.

IMG_9018-1

Kom på att jag inte visat er våra "nya" möbler i vardagsrummet. Tidigt i våras flyttade vi ner Bestå hyllor som vi haft på ovanvåningen, sen vi flyttade in där uppe. Hade länge sen tröttnat på dyrgriparna i ek, de som tidigare stod i vardagsrummet. Tycke de var för mörka. Eftersom börsen inte tillät några nya möbler, kom jag på att flytta ner hyllorna samt glasborden. Tre glasbord med kromade ben som har stått där uppe och samlat damm.

IMG_8985-1

IMG_9022-1

IMG_8989-1

Sen bilderna togs har tack och lov tv-tekniken flyttats på egna uttänkta hyllplan. Kul med lite mer plats att ställa fram på. Sen får man tänka om för att få plats med allt. Barnens DVD-skivor vill jag inte ha framme så de fick flytta upp med ekmöblerna och de skivor som mest används ligger gömda i rottingkorgen.

IMG_9038-1

Det lilla svarta brickbordet på bilden nedan är ett fynd från Rusta i Sverige. Liknande har jag sett på Minimani i Vasa. Tacksam möbel att ha både inne och ute. Enkelt och lätta att flytta på vid behöv. Den svarta hyllan bakom soffan, terrasshyllan, jag skrev om här.

IMG_8975-1

Innan såg det ut som på bilden nedan, med ekmöblerna...

IMG_7295

...och innan det, soffan på den motsatta väggen...

IMG_5426

...och tv:n och byrån på andra sida.

IMG_5391

Har länge suktat efter nya soffor med kan liksom inte bestämma mig. Eller jo, jag har en önskan som övriga familjen omkullkastat :o) Tror vi får kompromissa och se vad slutresultatet blir! Följetongen fortsätter!

IMG_4745


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar