7 maj 2015

Vår på trappan


IMG_9253-1

Tete-a-tete och prickig-baldiga penséer.

IMG_9247-1

Hej torsdag och hej alla! Våren börjar synas lite här och var. Frodas och grönskas! Underbart! Jag har fixat lite blommor till trappan. Eftersom vi inte firade påsk hemma, planterade jag narcisserna först veckan efter, så de blommar vackert fortfarande. Frosten har gjort penséernas blad lite vitprickiga men det får duga. Blandade dem hej vilt och får plantera om sen när narcisserna blommat ut.

IMG_9252-1

Gubben bytte bräder på trappan sent förra hösten och det fattas nån bit ännu som han ska fixa i vår. Sen tänkte jag såpa trappan. Det har jag aldrig gjort förr, men läst att det blir jätte fint. Längst ner påminner jag om mitt tidigare visade husmorstrick. Sätt små kakelbitar under krukan eller fatet för att undvika fula vattenfläckar på trädäcket.

IMG_9249-1

IMG_9215



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar