18 april 2015

Trädgårdshyllan


IMG_9087

Hej Lördag och hej alla ni! Då var det lördag igen. Har roliga men även en del icke så roliga projekt jag tänkt ta itu med idag, får se hur långt jag kommer. Är även väldans sugen på att ta tag i trädgårdsjobb och börja rensa trädgårdsland, men kanske det ändå är för tidigt. Snön kan faktiskt överraska ännu.

IMG_8982

Jag är fortfarande lika glad över att jag i höstas kom på att lyfta in den svarta hyllan från trädgården. Gillar det svarta, enkla och räffliga glasytan överst. Pentik-lampan jag fick i 40-års gåva byter jag skärm på efter säsong, snart är det dags för den vita. Ny kruka och några nya ljusstakar och loppade träboxar har stått där i vinter.

IMG_9067

Där bakom soffan står den och syns sådär lagom mycket över soffkanten. Och soffan ja...det är ett helt annat kapitel, som fortgår ännu. Kan ju bara inte bestämma mig för vilken soffa vi ska köpa. Eller jo, hittade en jag förälskade mig i pladask, men 7000€ har jag kanske inte riktigt budgeterat ;o)

IMG_9065

Under mitt blogguppehåll i vintras har det hänt något här på blogger. Märkte det nu i våras när jag började blogga igen. Har inte ändrat inställningar eller mina tillvägagångssätt. Jag vet inte vad som hänt och undrar kanske nån av er har dyrbara tips till mig. Mina foton är skarpa när jag tittar på dem på datorn men när jag publicerar inlägget blir det ett enda sudd. Hjälp nån?

IMG_9090



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar