21 april 2015

Gladiolerna på G


IMG_9216

Där ligger de och badar.

IMG_9220-1

Jag kunde ju inte hålla mig :o) Sprang på superbilliga gladiollökar i matbutiken och nu har jag dem på gång i år igen. Lite vatten i en skål och det får rötter på nån dag. I dag när jag tittade till den hade en del lökar redan spruckit ut. Bara på en vecka?! Sen planterar jag dem i stora krukor och vänjer dem vid sol och vind. I början av juni bukar de vara färdiga att planteras i rabatterna.

IMG_9276

Nedan en blid på de laxröda från sommaren 2013. Här kan ni kika på fler bilder. Och på här några bilder på vad jag använde dem till sommaren 2014 :o) Och här!

9461143696_d77e17dbd2_c





2 kommentarer:

  1. Fick litet morgonläsning här hos dig innan jag traskar iväg till skolan.
    Flera inlägg jag har missat! Det var ett måste förr att ha gladioler i huset när våra tvillingpojkar hade kalas i slutet av juli.
    Ha det bäst! ♥︎

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ska också läsa ikapp inne hos dig! :o) Gladioler är ståtliga vackra blommor! Du hinner ännu driva upp några lökar! Kram!

      Radera