22 november 2014

Lampkärlek och kök


IMG_7499

En till lampkärlek!

IMG_7502

Kanske ni kommer ihåg när jag skrev om den superfina svarta lampan i 60-tals stil som nu står i vardagsrummet. Jag fick två lampor av mina svärföräldrar - en vit och en svart! Den vita söker sin plats ännu. Tills dess får den lysa upp i köket.


IMG_7487

Ett stilleben av grejer som bara blev där. Ananas är ju så superduper trendigt! Jag kör med äkta vara som ni ser. He he! Sugrören var så otympliga att få in i köksskåpet så där står de nu. Brickan ett arvegods av min fars farmor. Hon som jag döpt bloggen efter. Den loppade arabia-skålen men frukter i blev också bara där i förbifarten.

IMG_7513

På fönsterbrädan står den lilla gråa vasen jag köpte på MinunMin i höstas när de öppnade. En liten kanin tycks ha dykt upp intill också. Lillebror gillar att styla han med! Fniss! Gardinerna är typ 10 år gamla. Tyget köpt på Ikea och sydde dem till vardagsrummet en gång i tiden. Känns lite trendiga igen.

IMG_7528

Som ni ser är bilderna inte pinfärska! O nej, för nån sån sol kikar inte in hos oss idag. Grått och tråkigt, även om marken täkts med en gnutta snö. Men de ser likadant ut i köket ännu. Snart ska julen få flytta in även hos oss. Fin lördag till er!

IMG_7508




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar