20 oktober 2014

M O N A


IMG_7182

Då är det sista dagen på detta höstlov. Blev ett murrigt regnigt ett. Vi har varit hemma mer eller mindre hela lovet. En dagsutflykt till "systeryster" i Jakobstad och lite loppisbesök där. En caférunda till Finlands bästa bageri. Ungefär det har vi åstadkommit. Ja eller, Gubben har flitigt skruvat trädäck och jag har städat ALLA köksskåp. Städat och tömt! Bestämde att från och med nu äter vi på "finporslinet". Allt det vita porslin vi annars bara använt till fest. Fint och fint, Ikea och Prisma. Så inga dyrgripar direkt! Fniss! Hela dyrbara Pentik-servisen för mer än 15 pers. med diverse "kippor och koppor" packade jag bort.

IMG_7176

Jag är ofta kärringen mot strömmen vad gäller inredning. Det som alla andra plockar in ratar jag. Tycker många gånger att just de trenderna jag dissar är fina, men vill bara liksom inte ha dem själv när det blir så överexploaterat. Nå hur som helst, har i detta hus nu smugit in en enklare variant av ljusslinga med garnbollar, dessa superduper trendiga Happy Lights, Cotton Balls mm.

IMG_7178

Där i ena hörnet, i det gardinlösa lilla fönstret, får det hänga. Gråa och vita MONA-bollar! Fick dem i födelsedagspresent av familjen tidigare i höstas när jag fyllde. Klart att jag ska ha ljusbollar som är döpta efter mig. Dem kan jag väl då inte dissa! Fniss!

IMG_6814




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar