11 augusti 2014

Ingen höst ännu...


IMG_5440

Daggkåpa & dekanterglas.
(För så heter måttet. Det hjälpte en god vän mig med. Tack! :o) )

IMG_5439

Bollar & bubblor.

IMG_5443

Och min 40 års lampa fick vit skärm. Bubbelskålen fick nu bli 'lykta'.

VR5
VR4

IMG_5418

På vardagsrumsbordet.

IMG_5435

Lampan i fönstret lånar jag från Storebrors rum. Vita tunna gardiner med siden och öljetter. Dem sydde jag till vårt sovrum, när vi flyttade in i vårt hus för tio år den.

VR6

Sydde kuddar av gamla bolster. Där ser ni en skymt av mina två nya konstverk.

IMG_5420

IMG_5432


VR3

Flaskan fick jag som gåva förra hösten. Fungerade då som lampfot en tid och nu står den där. Passar utmärkt intill pappas målning. En akvarell som han gjorde i skolan, typ för 60 år sedan. En väldigt kär tavla för mig.


IMG_5412

Alla Iittalas askar i glas 'Vintriini', lånar jag av Lillebror. Dem samlar hans faddrar till honom. Storgillar dem! På ramen hänger den fina, fina svarta blomman som Lillebror gjorde på dagis i våras.

IMG_5406

Så har det sett ut hos oss i sommar. Och jag vägrar ta in hösten ännu.
Försöker låtsas att hösten inte ännu är på väg, trots att skolorna börjat och de skymmer om kvällarna.

VR2
VR1

Och en till stor rund glaskula med daggkåpa i. Samt en liten och en stor 'Vintriini'. Det flesta inredningsgrejer känner ni säkert igen. Bra omplacerade och flyttade några varv, innan jag kunnat bestämma mig hur de ska stå. Fniss! Två nya kuddar, dock av gammalt bolster. Lillebrors fantastiska konstverk, blomman är också återbruk av kartong, plastkork och en knapp. Tavlorna på väggen, ja de är det enda som är nyinskaffat. Trots det känns det nytt och fräscht. (...ja...glöm soffmöblemanget då! :o) Akut behov att byta bort dem. Huj!)


IMG_5426


Här blev de lite plats för blommor efter att container bordet flyttades.

IMG_4758


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar