17 augusti 2014

Gladiol & Marimint


10426229_10152369170672991_1265529988217637152_n
Instagram bild

Den första gladiolen har slagit ut. Knölar som jag av misstag övervintrade. Skulle slänga i våras och såg att gröna blad pickade ut. Gladiolknölarna jag köpt och planterat i våras ser jag inga blommor på, men just denna laxröda från i fjol orkar blomma igen.

IMG_6700

Gladiolen, ringblommor, frökapslar av strandirisen, gullris samt några funkiablad, band jag till en bukett. Den gav jag till min lillasyster i går kväll. Buketten ställde jag i en gamla godisburk (inne i burken ett stor engångsglas) som jag råkade hitta på loppis. Hon har dessa burkar från tidigare och jag visste att hon önskade en till. Om vasen och buketten är perfekta för varandra får var och en avgöra själv :o)

IMG_6699



2 kommentarer:

  1. Orange och blått är komplementfärger, så det passar utmärkt!
    Sådana orangefärgade gladioler köpte jag alltid på torget förr.
    Jag har aldrig lyckats få några att växa själv även om jag har
    planterat många lökar. Ha en fin vecka! ♥︎

    SvaraRadera
  2. Ja men, precis så tänkte jag :o) Sen råkade bara orange blommor blomma just nu.

    Jag driver upp knölarna i min lilla hemgjorda plastkoja. Göder, vattnat och pysslar om dem. Planterar ut dem i rabatten först i mitten av juli. Sen att fjolårets knölar blommar på nytt är jag såklart extra stolt över ;o)

    SvaraRadera