17 juli 2014

Loppisfynd i K:stad


IMG_5678

En röd kappsäck måste man såklart ha! :o)

IMG_5649

Berättade att vi varit till Kristinestad på en weekendtripp och nämnde också  att vi besökt flera loppisar. Gårdsloppisarna gav bäst skörd. På marknaden fanns också loppis-stånd men mest dyrgripar som inte passar min börs. Vi vet samlingsföremål från Arabia, Iittala, Rösrstrand mm. Och då talar vi om hundringar i euroformat. Nej, nej, jag får hålla mig mina fynd för några euron. Skrivbordet visade jag en pyttebild på redan.

IMG_5652

En så charmig gräddsnäcka, Tebe Rörstrand. Stilen, mönstret, enkelheten, färgerna...ja allt ropade på mig i den skönheten. Servisen är en ny bekantskap för mig. Skulle gärna ha mer av den. Ett vitt serveringsfat från Arabia. Grå glasskål från Orrefors. En liten nätt, perfekt för sallad! Mer sådana tack!

IMG_5659

Fick mig en ny snyggare vedkorg också. Inte loppad utan inhandlad av korgförsäljaren men visar den nu på samma gång. Har länge (i tio år närmare bestämt) försökt övertala Gubben att vi skaffar ett snyggare alternativ än pärtkorgarna jag målade om, men icke. Nu fann vi en som jag godkände designen och han bärförmågan och ergonomin. Då måste man ju slå till eller hur? ;o)

IMG_5675









3 kommentarer:

  1. Hej ! Klart man har en röd kappsäck , min innehåller en Singer 766 symaskin som jag själv köpt 1973. Då en mycket modern maskin med tirkåsöm och knapphålssöm .En mycket bra fungerande symaskin än i dag den syr jag mycket på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
  2. Hejsan! Så brukar det vara! Du skall vara stolt över den skatten till maskin! :o) Min mamma har också en Husqvarna från 1967 om jag inte missminner mig. Den bästa maskinen hon haft. Still going strong!

    SvaraRadera