7 juni 2014

Fredags feelings


IMG_4632

Lilla söta, alldeles underbara nya bekantskap -
Hängslöja 'GYPSOPHILA cerastioides Pixie Splash

IMG_4643

Fredags feelings!

IMG_4621

Lycka i stora lass!

IMG_4620 - Kopia

Idag (dygnet hann byta innan jag blev klar med blogginlägget :o)) har jag haft en superskön fredag. En sån som gör att man mår gott. Hittade väldens sötaste plantor som jag bara måste ha. Små söta blommor, som jag inte sett tidigare på planthandeln i våra trakter. Kvällen fick vi tillbringa med en spralliga söta sparvel! Han gör livet gott! 

 IMG_4661

Mina vita alpastrar har tagit skada över vintern så jag köpte påfyllnad. Perfekt lågväxt blomma för full sol. Hittade en till liten näpen planta som jag inte känt till tidigare - Japansk akleja - AQUILEGIA flbellata Comeo White. Den ska bli kantväxt i en av rabatterna, med sina vita blommor och vackra runda blad.

 IMG_4664



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar