8 juni 2014

Fem senaste åren vid entrén



2013 (Fler detaljbilder hittar ni här)

IMG_1157

2012 (och här)


2011 (här och här)


2010

Ååå, ännu en till underbar dag! Sol, värme, mys, massor med mattvätt och trädgårdsjobb hos min lillasyrra. Jätteroliga projekt som jag ska visa er bara jag får kameran tömd. Istället visar jag det jag förberedde igår. Åren innan dessa har jag tyvärr inte sparat. Bilder från tidigare år har jag inte sparat. Kul det här med bloggandet. Mycket som blir förevigat. Annars hade jag verkligen glömt hur det varit.

IMG_4655

I år fick de bli 'man tager vad som överlevt'. Inget skämt där inte. Mina två av tre rosor på stam har torkat bort i vinterförvaringen. Denna skribent har inte släpat sig till garaget för att ge de stackars blomstren en liten skvätt vatten nu och då :o) Denna rosa med små blommor var tapprast. Så fick de bli så. Två rosa marguriter och en vit lavendel köpte jag. Murgrönan och de två gröna prydnadsgräsen klarade sig tydligen utan vatten i garaget, för så fina är de. Då är det bara att göda och vattna så att allt 'buskar' till sig :o)

IMG_4653

Och jag som egentligen alltid föredrar vitt framom rosa.
Kanske det blir en rosa-fan av mig på äldre dagar trots allt :o)

IMG_4652



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar