18 juni 2014

Den sista delen - Potisar & Lådor


IMG_4538

Det framfördes önskemål om att visa grönsakslandet med tillhörande portal, så nu blir det den sista delen i den tredelade följetongen. Jag har under försommaren visat er framgård och bakgård. Nu blir det grönsaksland. Första bilden, komposten som Gubben byggde av restvirke och tjärade den vackert brun. Den ska tjäras i år igen. Intill en rabatt gjord av torvblock.

IMG_4541

En liten stig förbi potatislandet, kantat med tegelpannor, för att jorden inte ska 'rinna' ut. Längst bak en till rabatt med torvblock. Rabarbern få jag inte att växa sen jag flyttade den. Synd, kan jag tycka!

IMG_4816

IMG_4539

Bilderna tog jag förra vecka och perennerna har såklart växt massor sen dess.

IMG_4815

Här är portalen in till grönsakslandet som vi byggde för nåt år sen. Har drömmar om att måla den men det har bara inte blivit av. För nån vecka sen planterade jag två storblommiga klematis på var sin sida om portalen. De syns knappt för de ska planteras djupt, den storblommiga klematisen alltså, 30-40 cm.

IMG_4803

Det spaljerade körsbärsträdet. Det har växt en hel del på tre år. Här kan ni titta hur jag gjorde.

IMG_4818

Denna bild känner ni säkert många till. Visat motsvarande varje sommar. Jag täcker över hela lådan med täckväv för att skydda sådden lite. Borde skaffa glasrutor för att få ordentliga drivbänkar. Sen...nån gång sen... :o) Nedan, utsikten över gården åt andra hållet.

IMG_4811





2 kommentarer:

  1. Jättefin trädgård har ni! Och himla smart med de där tegelpannorna!

    SvaraRadera