13 maj 2014

Morsdags Kocken


IMG_4220

Min söta 'morsdagskock'

IMG_4178
PicMonkey Collage

Allt planerades och förbereddes väl. 13 år och så duktig! Hon gjorde ALLT själv! Jag fick inte hjälpa till överhuvudtaget. Den första cocktailpinnen stack jag i kycklingbröstet för att visa hur man ska göra, de var allt. Perfekt kryddat, saftigt och så super gott! Jo, jag är en stolt mor som skryter vitt och brett om min duktiga dotter! Det är hon verkligen värd!


På menyn glömde jag nämna den kalla gräddfilssåsen. Den rörde hon till av lite kryddor och färskpressad lime. Otroligt gott till kyckling. Den blandningen hittade hon på själv. Som känt är vi familjen som sällan använder recept. Vi rör och kryddar tills det smakar gott. Så gjorde dottern även denna middag.

maten2

IMG_4236

Chokladtårtan slog mina tårtor med hästlängder! Den använde hon givetvis recept till. Ett nytt, som vi aldrig testat tidigare. Moussen blandade hon av gräddskum och färskost smaksatt med vårt hemgjorda vaniljsocker. Hallonsylt mellan och smält hallonchoklad ovanpå.


maten1





1 kommentar: