15 maj 2014

Inne hos Storebror


IMG_3993

Här till höger ligger rummet jag visar er ikväll.

När resten av familjen tittar på hockey slår jag mig ner framför datorn och bloggen. Sovit bort halva dagen i migrän och småtjurar över att en så fin fredag tillbringats i ett mörkt rum, medicindrogad snarkandes. Nå, nu är det över för denna gång och nu 'tutar och kör jag igen'.

IMG_3989

Ett rum som jag aldrig i helhet visat er tidigare. Storebrors rum i svart, vitt och grått.

IMG_4007

Grå loftsäng från Ikea fick han i samband med att rummet fixades. Allt för att maximera golvyta för lek. Sen tog 'golv-leken' rätt fort slut när han blev äldre och ersättes med instrument. De svartvita överklädda madrassdelarna som jag sytt, har hängt med länge. Av dem har många kojor byggts. Tacksamma madrasser som använts till mycket.

IMG_4005

Hans eget spraymålade konstverk - Unibrown :o)

IMG_4001

När jag tittar på bilderna kommer jag på att julgardinen hänger i fönstret ännu. Där ser man :o)
Vad då hemmablind?! Men och andra sidan, är det ju inte jultomtar på den.

IMG_4022

Läxläsning- och spelhörnan. Bordskiva, ben, plåthurts, bokhylla, vita hyllskivor...ja, hela rummet är inrett med Ikeas möbler. Den svarta stolen är dock från Asko och byts ut inom kort.

IMG_4023

Han har önskat att Lillebror ska få alla lego. Ni kan ju gissa hur glad Lillebror blev när han fick höra det. Då blir det mer plats för andra grejer och kanske lite roliga foton också. Alla hans fina konstverk han gjort på träslöjden borde vi också plocka fram lite bättre.

IMG_4016

Vi har planerat att möblera om lite och för en gångs skull kom jag på att fota innan förändringen. Det är det jag visar nu. Storebror fick rummet efter Storasyster. Vi målade vitt ovanpå de dåvarande tapeterna. Den svarta vertikala randen var tidigare en röd bård med hjärta. Jag kom på att måla den svart och satt till en silvergrå och en smalare svart rand. 

IMG_4002



3 kommentarer: