12 april 2014

Minnen



Till Mona!

Om man jämt är glad och god
också när man lider,
om man säger goda ord
fastän hjärtat svider,
då blir frid bland människor omsider.

Kristinestad den 4 nov -82
Kerstin Fritzén


Hej på er!
Hur har ni det? Toppen, hoppas jag! Här hälsar förkylningen på och dagarna rusar annars också. Mycket på gång, både jobb och privat. Men vi 'grejar' och fixar så gott det går. Lite påsk har vi också hunnit plocka fram Lillebror och jag, när jag var hemma med honom i veckan. Påskpynt, främst för att göra honom glad. Jag har tömt gamla lådor och hittat en massa härliga minnen. En söt liten bok som jag fick av min kompis (som faktiskt än i dag är min vän) till min åtta års dag. Bläddrar och hittar många roliga, fina dikter och ramsor som skrivits till mig av klasskompisar på 80-talet. En av dem gör mig extra berörd. Min högt omtyckta, nu bortgångna 'Fröken' har skrivit några fina rader. Rader som en 9-åring kanske inte förstår men nu tar jag dem till mig extra mycket. Dessa rader är högaktuella för mig just nu. Tänkvärda rader må jag säga! Kram på er!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar