17 april 2014

Lite skadad påskhare



Samma dräkt som alla andra år, önskade han. Kanindräkten jag sytt för många, många år sen och bara förlängt buntar och ärmar an efter. Min skinnmössa från när jag var liten, som jag sytt kaninöron på. 'Kaninrumpan' prydde mössan en gång i tiden. Praktiskt att bara klippa bort och sy fast i dräkten.


Förde för en stund sen en glad men lite ängslig påskhare till dagis på påskfest. Han får vara med på festen en timme och sen ska vi och ta bort tejpen och titta hur såret ser ut. Tror det blir riktigt bra! Nu skyndar jag vidare med hopp om att sen få njuta av en skön och lugn påsk! Fin skärtorsdag till er!





2 kommentarer:

  1. Hej på dig!
    Nu har jag fått läsa flera inlägg och njuta av din resa, påskpynt på jobb och hemma och nu den söta kaninungen! Hoppas att allt gick bra och att ni får ha en god och glad Påsk! ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, tack! Vi är på bättringsvägen!
      Glad Påsk!

      Radera