19 mars 2014

Grejen jag inte kan vara utan



Idag är jag hemma med sjuk Lillebror. Sitter vid köksbordet och beundrar det vackra vintervädret. För nog är det trots allt vackert - ljust, vitt och dansande snöflingor. Precis som sig bör i mars månad. Jag har hittat en grej som jag absolut inte kan vara utan :o) En enkel lite blender att göra smoothie med, direkt i flaskan, och behändigt att ta med sig. Använde tidigare vår hushållsassistent med tillhörande blender som var stor och otymplig att plocka fram varje morgon. Denna lilla gröna är rena lyxen.



Bara att skruva av det svarta underredet, sätta på korken och det nyttiga mellanmålet till jobbet är klart! Jag tar med smoothie till jobbet alla dagar sen jag minskade på vetemjölet och inte längre äter bröd till frukost. Blandar oftast, naturell yoghurt, kvarg, frysta bär och mandlar, nötter eller solrosfrön. Enkelt och jätte gott! Blendern med två tillhörande flaskor, köpte jag här för ynka 14.95€.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar