7 november 2013

Vetemjöls-Fritt


Jag har undvikit vetemjöl nån vecka. Inte nån diet, utan bara för att testa om jag mår bättre och slipper den "uppblåsta" känslan. Kan väl inte säga att jag märkt stora förändringar med sämre mår jag i alla fall inte. Då vi firade Storebror för en månad sen bakade jag allt utan vetemjöl. Fixade och trixade med recepten och allt lyckades. Gott blev det också! Återupplevde fix-trix-minnen från när barnen var små. Alla våra tre barn har haft diverse matallergier från spädbarn till 3-års ålder. På den tiden fick vi verkligen tänka till eftersom inhemska sädeslagen, ägg, mjölkprodukter, kakao mm inte passade de små liven. Sönt att det vuxit bort! Där kom lite gamla minnen :) Nå, hur som helst, småkakorna kanske inte ser så mycket ut för ögat men så goda så! Testa vetja!

Hej så länge!

4 kommentarer:

  1. Dom skall jag absolut ta och testa. Tack för receptet :)

    SvaraRadera
  2. Ååå va fin header Mamma!! :*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Puss på dig Gumman! Tack! <3 Ditt foto får symbolisera den spårlöst försvunna vintern!

      Radera