25 juni 2013

Leidon & Bärsarkagång





Jag fick leidon* av det fula bruna sönderbrända. Diverse huvor och skydd vintertid. Vattning med ljummet vatten på vårvinter. Beskärning och hålla trim på alla stickande barr. Gick bärsärkagång på barrväxterna vid Strandvägen. Kommer ni ihåg tujan jag skrev om? Nu är den och en tuja till, två bergstallar och en marktäckande en uppgrävda. Där har det stått i 6 år och bara blivit fulare med åren. Dessutom märkte jag att rötterna brett ut sig när jag fixade till andra ändan av rabatten, så nästan pionerna strök med. Nu det härliga - planera och plantera nytt! Jess!

*leidon = dialekt för måttet rågat, bli trött på. Perfekt användbart ord :)


...ja och sen har jag ett lass stenar att flytta också. Bad Gubben hämta hem förra veckan och där ligger de och väntar på flytt :) Jag älskar sommar och trädgård. Gräva och dona.

1 kommentar:

  1. Braaa,
    Heja, heja, bort bara med allt som du inte gillar. Så brukar jag också göra och det tar ungefär lika långt tid för mig :) fast visst är det skönt när man fått det gjort.

    SvaraRadera