26 juni 2013

Här bakom...


Här bakom har jag ikväll suttit...


 ...och planerat rabatten vid Strandvägen jag gick bärsärkagång på igår.
Rubbet är uppgrävt. Har noggrant mätt ut var "pinnen" ska stå :)


Jag har jordförbättrat med kompostjord och ska gräva ner lite hästgödsel innan jag planterar. Satt ner en svart plastremsa längs kanten för att förhindra jorden från att rinner ut i dekorations stenarna. Tanken är att jag ska dela och flytta plantor från andra rabatter i trädgården.


Det enda jag ska investera i är ett litet träd som inte blir högre än två meter. Lite insynsskydd. Kanske lite bär eller blommor. Kanske buskig krona. Jag var i kväll via trädgårdshandeln och kollade. Måste söka lite till. Kanske jag hittar det jag drömmer om. Jag visar er sen hur det går.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar