16 mars 2013

I väntans tider

 

Vi går i väntans tider...


...väntar på att fröna ska spricka och de små gröna spröda bladen ska skjuta upp.


Har ni redan sått påskgräset?


Vi sådde tillsammans med sönerna härom dagen, när jag var hemma och fick hitta på sysselsättning till mina sjuklingar. I år testade vi nya frön - Kattgräs. Korn har jag sått flera år och barnen föredrar det traditionella raigräset. Jag gillar att variera "pyttsor" från år till år. Testar att så i vaser, lyktor, fat mm. Här, här, här och här kan du titta på mina idéer från tidigare år. Aalto vasen blev en storfavorit. Kanske du får nått tips?! I år blev det olika glas-skålar. Tänkte ta dem till jobbet som skyltning. Får hoppas att de hinner bli grönt! För att påskynda sådden drar vi påsar på "pyttsorna". Sen gäller det såklart att hålla koll att det inte slipper att börja mögla i de lilla effektiva växthuset.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar