1 december 2012

Kaste & Kivi



God Lilla Jul Morgon!

Här fortsätter pyntandet, för i kväll när tomtarna kackar på dörren ska det vara klart. Stugan nästan klart städad, julgardinerna och julljusen på plats och barnen väntar så på att jag ska lyfta ner lådorna med alla tomtar och änglar. Lika spännande och kul varje år :o)


I onsdags då jag "klicka de skumma fotona" från vardags rummet, tog jag några i köket också. Kastehelmi och Kivi har prytt köket i höst. Stilrena och tidlösa. Jag har dessertskålar av Kastehelmi. Finns fina ljuskoppar men jag valde skålarna för att de kan användas till så mycket annat. En Kastehelmi tallrik till frukterna. Morberg ville tydligen med på ett hörn också ;o)


I köksfönstret hänger en gardin som jag tidigare hade i vardagsrummet. Sydde om lite - en sidogardin blev en panel-kappa. Köksgardinen i vardagsrummet visade jag er i onsdags. Bytte bara rum liksom. Det gapar inte heller tomt i köket mer. Maskinerna är på plats, dock en lång historia. Diskmaskinen vi köpte, en fin modell med många möjligheter och 3st korgar, var 2cm för hög till hålet i inredningen. Usch, så besviken jag blev när vi måste lämna den tillbaka och ta en enklare modell med sämre placerings möjligheter av disken. (Vilket i-lands problem!?)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar