18 december 2012

HomeMade


Hej på er!

Hemgjorda julgåvor! Fin jungfruolja med örter och lök från trädgården. Rosmarin, vitlök, rosépeppar... Låt fantasin flöda! Har man inte trädgård går det lika bra att köpa ingredienserna från matbutikken. Där brukar finnas färska örter på kruka.  Recept på de hemgjorda vaniljsockret hittar du här. Busenkelt! En vacker etikett och locket prytt med urklipp från en fransk tidning. Lite klass måste jag ju köra med (fniss). I all hast plockade jag ihop en julkorg till min mamma. Tre hyacinter, en gammal korg och annat pysseltillbehör som jag hade i mina gömmor. Via skogen efter lite grönt. Jag får väl poängtera att jag inte är florist, men kul var det att göra korgen.

1 kommentar:

  1. Hei! Kiitos joulukorista! Minä kun luulin että olit ostanut oikein Plantagesta.Tämä oli yllätys ja paljon henkilö kohtaisempi kun se on itse tehty, jopa oli oman näköinen joulumuori mukana!! Kiitos!! Kukki hienosti keittiön pöydällä. terv. rmommo.

    SvaraRadera