13 november 2012

Grön Gardin


Hej!

För någon dag sen visade jag er den första glimten av Lillebrors rum. Sen fick ni se pennburkarna. Idag är det dags för gardinen i hans rum. En hissgardin jag fodrat med mörkläggningstyg. Jag har sytt den för något år sen till Storasysters rum. Eftersom tiden i somras var knapp och inspirationen att sy en arbetsdryg mörkläggningsgardin, fick Lillebror denna. Vimplarna är de första proton jag sydde, också de för flera år sen. Möblerna, Iskus Scala, fixade Gubben om med lite vit målfärg. Allt gammalt kan återanvändas med lite fixande.


Rummet före tapetsering, ljusgrå tapet med Lilla Anna bård och julgardiner :)


Möblerna före ommålning. Tapetrivning på gång. Ny provbit av
tapeten. Märkbar skillnad mellan ljusgrå och vit tapet, eller hur?

2 kommentarer:

  1. Supersnyggt! Gillar färgerna och de söta ugglorna på vimplarna! Tror jag är lite besatt av ugglor faktiskt... :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Färggrant och mycket praktiskt med mörkläggningsgardin sommartid. Fönstret vetter mot öster och spjälgardinerna håller inte solstrålarna borta.

      Radera