23 oktober 2012

TisdagsMiddag


Hej!

De blev en något trög tisdag för mig idag. Huvudvärken vill inte alls släppa, tredje dygnet på gång nu. Inget farligt men man blir fruktansvärt trög och långsam, vilket en sån som jag har svårt att godkänna :o) Gubben jobbade kväll, barnen och jag festade till det. Ja, egentligen orkade jag inte fixa middag så det blev våfflor. Frasvåfflor utan ägg, ett beprövat recept som jag aldrig byter ut. Knapriga och mycket goda. Första fylldes med "matigare" fyllning. Tillbehör saltgurka, smetana och honung. Sen fick barnen frossa loss i grädde och frysta skivade jordgubbar.

Frasvåfflor

100g smält smör
4 dl mjölk
1 tsk bakpulver
3 dl vetemjöl
1 krm salt

Jag byter ut ca hälften av vetemjölet mot fullkorns grahamsmjöl
eller något dylikt. Lite grövre hälsosammare mjöl.

 Fyllning

1 brk gräddfil
hackad skinka enligt önskad mängd
några drag svartpepper
salt enligt eget tycke
lite honung för att förhöja smaken
lite senap
saltgurka så mycket ni vill :)



Ibland behövs det inte mer än så för att göra tre barn överlyckliga!
Tisdagsmiddag de gärna äter igen :)

Sköt om er! Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar