19 maj 2012

Visioner

Afton!

Rakt på sak! Usch, så jag är tjurig, grinig, inåtvänd och konkav...ja allt på en gång! En riktig tjurbytta!! Det är onödigt att gå i den tro att det ska funka. Att uträtta helt vanliga enkla saker med en hand. Högra handen hänger som en död säl, till ingen nytta. Grrrr! Jo, och jag har blivit informerad ett inflamation i handleden kan bli långvarig. Långvarig...vilket diffust ord...


Visionerna sitter dock inte i handen. Jag visionerar och planerar...så gott det går, bland alla tjuriga tankar :o) Skulle så lite frön idag, men nej! Tjurig som jag var, satt jag i stället och tittade på Gubben som grävde ner potatisknölarna. Bilderna på trädgårdslandet från ifjol och det nyplanterade spaljerade körsbärsträdet. Grönt och frodigt.


Storasyster däremot, hon har haft ett väldigt fjong! Vårstädningen av lekstugan är utförd. Det är inte någon vanlig städning...ALLT, precis ALLT bärs ut. Tyvärr tog jag inget foto just idag, men nedan ett foto från städningen i fjol. Och då är det mesta redan inplockat. Då förstår ni... :o)


I morgon ska jag vara glad! Jepp, det ska jag!
Livet är så mycket enklare då... 
Ler redan åt mina patetiska bekymmer... :o)

Nati nati på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar