18 maj 2012

Diagnos F32.I

"Kära Mamma och Pappa!
När ni får detta brev finns jag inte mer.
Jag kan inte be om förlåtelse, för det jag kommer att göra..."

 Hej!

Jag har läst, i princip, sen jag kom hem från jobbet. Hemgjord pizza med barnen, för att sen återgå till läsningen. Jag läste i Lillebrors rum, under tiden han lekte. En rask promenad och sen läsning igen. Det är andra gången i mitt liv jag läser ut en bok på en kväll. Okej, det var ingen lunta på 500 sidor men ändå. Läst och gråtit. Gråtit och läst. Perfekt att läsa en dag som denna. Handen (ett evinnerligt tjat om min sjuka handled :o/ ) har fått vila hela kvällen. 

Diagnos F32.I är en bok skriven av Minna K. Lindberg. Om hennes kamp om, i och ur depression. Om samhällets och myndigheternas syn på depression. En bok med djupa starka känslor, ingående personliga beskrivningar och fin avslutning med hopp. På många ställen i boken känner jag igen mig. Tiden då det var kämpigt i mitt liv. Ödmjukt tacksam för att jag "kom undan så enkelt". Här kan ni beställa boken.


Ta väl hand om er och era vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar