5 september 2011

Lilla snigel akta dig

Hejsan!

Måndag, ny vecka och nya tag! Här har vi haft bråda tider på alla fronter. Jag har mer eller mindre bott i syrummet.

Trädgården har lämnat åt sitt öde någon vecka och inkräktarna har gjort sin senaste erövring. Det är allt annat än lika muntert som i den snälla barnvisan. Vi har haft "snigel-invasion" i trädgården hela sommaren och de har gått fram där man minst anat. Vet att de trivs bland salladen i trädgårdslandet, men att det skulle förstöra alla mina Galdioler hade jag inte räknat med. Har drivit upp och planterat ut över fyrtio gladiollökar. De de små kräken sätter ägg överallt som dessutom övervintrar. Grrr!


De uppätna Gladiol-bladen.


Tagen på bar gärning.


Den förstörda Gladiol-rabatten.

I går kväll utförde jag steg ett i utrotningen av kräken och nu ska jag ut och kolla läget och möjligen utföra steg två. Striden fortsätter :o)

Ha de bra tills vi hörs igen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar