28 september 2011

Fönstertvätt

Hej på er!

Då är det dags för höstens fönstertvätt. En syssla som jag tycker är så tråkig, men ack så fint det bli när det är gjort. Till min stora, stora glädje hjälpte Gubben mig. Han tvättade ALLA fönster på nedre våningen igår. Nu får jag ta tag i fönstren på övre våningen som är betydligt färre i antal. Sen kommer det roligaste - gardinbyte och stylingen av hemmet. Höstinredningen fattas här fortfarande.


Helt galet hur fort fönstren blir smutsiga.
Tvättade i juni och nu ser det ut såhär...eller man ser nästan inte ut... :o)


Att JAG sen valt en fönstermodell med med fyra skilda fönster och totalt 20st ytor att tvätta per fönster, gör ju inte saken enklare :o) Här hänger sommarens rutiga hissgardin i köket ännu kvar. Nu gapar alla fönster tomma. Får se vad jag hittar på för nya gardiner denna gång. Tror de blir nåt som finns färdigt i lager, eftersom tiden är lite knapp att sy nya just nu.


Plockade in några fina nyutslagna solrosor från trädgården. Hade glömt att barnen sådde just den sorten i våras. Så glada och fina lyser de på vårt annars tomma fönsterbräde.

Vi ses! Ha de bra!





2 kommentarer:

  1. Hej! Vad roligt med en till österbottnisk bloggare :) Vilken fin blogg du har, mycket inspiration :)
    Kram från Josefine

    SvaraRadera