18 april 2011

RiksDagsVal

Nu har finländarna sagt sitt! Även vi röstade. Medborgerlig plikt :o) Vi är inte direkt en politisk aktiv familj, men lite följer vi med vad som händer i vårt land. Barnen har varit nyfikna på valet i år.  Storasyster har försökt luska ur både far- och morföräldrar vem de röstat på. Lillebror utbrast "Jag ska rösta på Star Wars jag"!!! De va hans politiska åsikt :o) Storebror undra igår vem som var kandidat i vårt närområde. Vi förklarade att de fanns många, bl a en morfar till en av pojkarna på Storasysters klass.  Storebror hade sett morfar och visste hans kandidat nummer. I morse fråga Storebror om denna morfar blev invald och jag berättade att de hade han blivit. "JESS" skrek Storebror med en triumferande hand i luften. Hmmm??? Inte politisk aktiv familj...sa jag så? :o)

Lovade förra veckan att jag skulle visa er årets påsk in denna stuga. Nu har jag en del foton på gång. Här kommer de första. Entrén. En gammal korg, en stor krans av björkris, en cypress, mossa, narcisser och tre ägg i sten.




Lyktan som stått på trappan hela vinter. Bytte ut ljuset mot ett arrangemang med narcisser.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar