14 februari 2011

Valentine!

Nu tror jag att jag gör som Pippis pappa - Flyttar till Söderhavet! Lite för kallt enligt mig. Vår termometer visade -28.5. Brrrr! De senaste inläggen har verkligen varit hjärtliga. Idag är de då Valentine's Day. Dagen till ära bjuder jag på extra många hjärtan. Först det finaste hjärtat av dem alla. En servett ställning gjord av min 10-åriga dotter. Jag fick den som julgåva med kommentaren "Mamma, jag vet att du tycker om vitt. Jag ville ändå sätta lite färg i form av ett hjärta". Oj, så omtänksamt! Det var svårt att hålla tårarna borta.


Mångsidig användning av foten till en glaskupa. Foten och kupan har jag köpt för ett tag sen  på Cafe & Shop Vinkel i Kristinestad. Jag hade annan användning av kupan, så kom jag på att foten blir en fin ljusstake. Storasysters tovade hjärta sitter som pricken på i:et. Så vackert!



Även godisskålen går utmärkt att använda som ljusstake. Skålen har jag fått på 1980-talet av mina faddrar som födelsedagsgåva. Tyckte väldigt mycket om den då. Sen vilade den i gott förvar ett antal år och nu har jag  igen så stor glädje av den. En mysig historia. Fyllde skålen med vanligt salt, så jag fick ljuset att stå stadigt. Enkelt och miljövänligt. Fäste "Friend" som jag böjt till av järntråd. Enkelt och fint!

Här kommer fler bilder på de hjärtan som min syster tovat. Jag har bundit fast dem lite här och var. Verkligt fina som gåvor. Helt underbart ulliga :o)



Vem som helst kan hysa medkänsla
med en vän i hans lidande,
men det fordras en verkligt fin natur
för att sympatisera med en vän som har framgång.

2 kommentarer:

  1. Hjärtlig hälsning till en hjärtlig person som du! Såååå mysig sida :)
    Kram // Annika

    SvaraRadera